måndag 14 oktober 2013

En heldag i Venedig

Nåjaa, nu e ja "hemma" igen efter 2 timmar i tåg o 6 timmar i Venedig! L hann bli orolig när jag aldrig börja skicka nåt sms om när jag sku komma tillbaka, men problemet låg i att jag hade fel nummer åt henne! Märkte det först när jag stod i Grisignano o ingen väntade på mig.. Prövade ringa men en högljudd amper italienska sa att jag har fel nummer o inte får kontakt. Hehe.. då stod man där i regnet, utan rätt nummer, och utan nån aning om vilken nummer man slår för att nå nummerupplysningen i detta land.. Kollade om det mot förmodan fanns nåt oskyddat internet o som tur fanns det ett (finns sällan här)! Kunde som tur skriva åt L på fb o som tur har hon hela tiden internet på sin telefon.. Sko ha viri i pissi annos!  Så efter ett par minuter var andra L där o hämta upp mig! (Kan förstå om det är confusing för er då ja bara skriver L, de heter ju Luisa o Luca men de går snabbare så.)

Om 20min blir jag upphämtad för att åka o äta pizza med Anna som jag träffade i början när jag kom hit om ni minns..? Sista kvällen här så måste ju passa på att hitta på nåt nu. :) Imorgonkväll blir de pizza med L o L o sen kör de mig till Bergamo där jag spenderar natten o hoppar på flyget tidigt på onsda morgon! Ja, så jag hinner inte börja kolla igenom alla bilder nu så ni får bara se 2. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar