söndag 26 mars 2017

Preggolista i vecka 27


Vecka just nu: 27 (26+4)
Jag känner rörelser: Varje dag och ofta! Starkast och mest ändå mot kvällen när jag halvligger i soffan.
Viktökning hittills: ca 3-4kg. Ganska samma som under graviditeten med Oliver i dessa veckor men hade nu även ca 6kg+ från starten.
Halsbränna: Börjat uppenbara sig emellanåt när jag böjer mig ner.
Ryggbesvär: Emellanåt känns det som att hela kroppens muskler plötsligt förtvinat och allt är sketatungt, men smärta är mest bara i samband med foglossningar.
Bäckenbesvär: Foglossningar i hela bäckenet nästan dagligen och så kissar jag på mig typ whenever, wherever. This body of mine just doesn't give a shit om jag är i butiken eller hemma i soffan - hostar/nyser/hoppar jag så kissar jag. Inte mycket men ändå otroligt irriterande.
Muskel och vadkramper: Kryp i benen typ varje kväll när man ligger i soffan, usch så obehagligt det är!
Nästäppa: Senaste typ 2 veckorna har jag haft jätte uppsvällda slemhinnor i näsan så har varit stockad nästan jämt. Annoying.
Hy och hår: Naglarna hålls betydligt starkare och längre innan de skivas. Har ganska sällan oren hy annars heller så ingen skillnad på den fronten.
Illamående: Om jag äter för sällan blir jag spy-illamående, så det blir en del småätande.
Trötthet: Faktiskt inte nämnvärt för tillfället!
Humörsvängningar: Oooh ja.. 
Strimmor på magen: Nej. Har ännu inte heller märkt nån mörk linje på mitten som jag hade tydligt förra gången, får se om den utelämnar helt denhär graviditeten.
Putande navel: Putar inte ännu men grund har den blivit!
Svullnader: Inte vad jag märkt förutom them boobies som växer som attan. Skulle aldrig vilja ha såhär stora bröst normalt.
Yrsel: Emellnåt vid snabba rörelser.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Har ofta jättevarmt på kvällarna.
Blodbrist/ järnbrist: Järnbrist, och märker tydligt att jag hålls piggare bara jag tar tabletter regelbundet.
Sammandragningar: Ibland, men inte smärtsamma, dock lite obehagliga emellanåt.
Sömnproblem: Jo, men mest beror det på att killarna på utsidan av magen erövrar så stor del av sängen.
Matcravings: Har en period haft dille på morötter, annars inget jag märkt av tydligt. Är dock inte lika sugen på chips längre som jag annars normalt är 24/7.
Mat som ger obehag: Broilerstrimlor och egentligen kyckling överlag. Annars är jag inte superkänslig just nu men tidigare blev jag spyfärdig av alla sorters geggig mat.
Vanligaste kommentarerna: Att jag har så liten mage. Tror dock att det mest beror på att jag är så lång så den ser mindre ut. Är faktiskt lite över "normalkurvan"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar