lördag 25 mars 2017

Sol i sinnet

Vilken toppenlördag!

Natten som varit ska vi inte prata om men denhär dagen har bl.a. varit fylld av syster- och kusinhäng, några timmar på stan och glädjen i Olivers ögon när han äntligen fått inleda cykelsäsongen! 

Vi började förmiddagen med att Nathalie och vår kusin Sara kom hit på kaffe och ananaspaj. 
Alltid lika trevligt!


När sen Oliver somnade för dagsvila och S kommit hem från boxen, hoppade syrran och jag i bilen och for på stan! Vi hann med både lunch på Friends & Brgrs och glass på Roberts Coffee, samt ett varv genom de flesta butikerna i centrum. 


Sålänge vi gick i nån butik hann jag snabbt scrolla igenom fb och fick syn på en säljes-annons om en cykelstol som vi har haft upp ögonen efter, så jag ringde direkt till S som just då var vid Prisma med O för att köpa just en sån, och 15min senare hade de istället hämtat den från fb-loppis och vi kom undan en 50-lapp billigare. Älskar facebookloppis!

Oliver älskade redan förra sommaren att sitta bak på cykeln (har ju en cykelstol på min cykel redan men den behövs pakethållare för, vilket S inte har) och hade minnet färsk i behåll redan första gången han såg en cykel med stol bakpå i vår. Sen dess har det varit frustrerad gråt varje gång han sett en sån då han inte sluppit med på en åktur, så ni kan gissa om han var nöjd idag att få åka iväg en sväng med pappa!


Sen gick resten av kvällen åt till att rensa ur garderoben i Olivers rum för att göra plats åt hans kläder, byrån där de är nu ska nämligen babyn få ärva och imorgon ska jag ta tag i att gå igenom lite vad vi har, kommer knappast köpa just nåt nytt då jag har sparat egentligen alla Olivers gamla kläder, men bra att gå igenom ändå så man har koll och får färskat upp minnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar