torsdag 20 april 2017

Du måste baka innan du dör

När vi var i Stockholm förra helgen passade jag på att snabbt smita in till Lagerhaus sålänge Oliver sov i vagnen. Det och Zara Baby var mina enda två shoppingmåsten under resan och jag kom inte tomhänt ut från varkendera av butikerna! 

Från Lagerhaus tog jag bl.a. hem denna bok, 101 Bröd du måste baka innan du dör.
Jag är som bekant urusel på allt som sker i kök men av nån anledning älskar jag ändå att läsa recept och fantisera om att nångång baka (och lyckas med) allt dedär goda man läser om.


Nåt annat som inte heller är nån rikshemlighet är att bröd är typ min basföda (jag är inte utnämnd till hushållets smörgåsmaster för inget) och det både inhandlas och förtärs en hel del av den varan här i huset. Vissa av recepten i boken lät dessutom väldigt enkla så idag när jag och Olliboy inte hade nåt att göra innan S kom från jobbet så slängde vi ihop en deg!


Och de blev riktigt bra! 

S hade varit via SnelluShop efter jobbet och köpt maletkött, så han slängde sen ihop biffar och så vips hade vi helt egengjorda hamburgare till middag dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar