tisdag 20 juni 2017

2kg's kämpen

Senaste natten sov Sami och jag på sjukhuset och hade Noel med oss!
Rättare sagt var det väl Sami som sov och jag och Noel som vakade en stor delen av natten, heh.. Men det gör mig ingenting att det inte blev mer än knappa tre timmar sömn, hellre det och få ha sin bebis med sig än att behöva säga hejdå varje kväll. Lär väl hinna bli van med sömnbrist framöver, även om han är lugn och somnar om ganska bra så tar det ju ändå en del tid då han ska vägas före och efter amning, och sen ska jag pumpa efteråt också (även om vi ammar behöver jag mjölk till flaska att blanda tillägg i som han ska ha två gånger per dag).

På tal om amning så har vi plötsligt fått det att funka riktigt bra! Han äter dessutom betydligt mer än han "behöver"! Ammade alla måltider utom en när vi var där och han är så duktig! Känns riktigt bra och tror nog att vi ska få det att funka alldeles utmärkt här hemma. 

Idag spräcktes förresten 2kg's gränsen! 
2040gram så nu är han ganska exakt ett kilo tyngre än när han föddes för 7 veckor sen. Det känns redan helt sjukt att han varit så liten!


Han har haft lågt hb trots järntillägg morgon och kväll så ikväll satte de kanyl igen med blodinfusion som tar 4 timmar, men läkaren trodde inte att det skulle va nåt hinder för att han ska slippa hem imorgon ändå. Oliver har typiskt nog tid till barnpoli just imorgon så jag far ensam o hämta honom medan Sami far till malmska med O.
Ska bli så kul att få klä Noel egna kläder som vi valt ut ikväll och om nån irriterar sig över nån snigelkörare sen på vägen mellan Kokkola - Jeppis är det mycket möjligt jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar