torsdag 15 juni 2017

Postpartum träning

Har sakta men säkert börjat ta upp träningen igen, även om den absolut inte är nån prioritet just nu. Har börjat lite smått med löpning korta streckor på typ 2-3km och ikväll for jag ut på en lite längre men lugn cykellänk på 20km. Har absolut inte som mål att gå ner i vikt, hann endast gå upp 9kg denhär graviditeten och har gått ner nästan allt tillbaka, utan det är mer styrka och uthållighet jag vill åt, och när jag ännu inte ids börja styrkelyfta är det uthålligheten och konditionen jag får träna på!


Kroppen känns nog läkt efter snittet, men försöker ändå ta det ganska lugnt och låta kroppen återhämta sig ordenligt. Jag hann ju inte få nån enorm mage denhär gången och magmusklerna har typ helt gått ihop igen redan men känns ju nog att man inte har samma styrka i bålen som tidigare på långa vägar! 
Dock kommer det knappast nå fler barn till denna familj (vi hade kommit överens redan tidigare att 2 är lagom + att jag inte skulle våga heller då de trots analys av moderkakan inte vet varför det blev som de blev med denhär graviditeten) så nu har jag ju resten av livet på mig att bygga upp kroppen - no stress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar