fredag 11 augusti 2017

I skogen med de andra vilda djuren

Jordgubbarna mognar i snabb takt just nu och jag får plocka bort varje dag för att de inte ska hinna bli gamla. Även hallonen börjar bli ätbara och de röda vinbären hann jag knappt se skymten av innan fåglarna hann vara o äta upp dem. Märkte att vi har ännu rödavinbärspåsar i frysen från förra sommaren så de har inte så stor åtgång här i huset, lika bra att fåglarna tog dem då. 

Här om kvällen efter att jag varit o tränat for jag, barnen och Pendi ut i skogen bakom huset i jakt på lite blåbär! Det fanns inte många att plocka men kanske en deciliter fick vi (dvs jag, Oliver plockade rakt i munnen) ihop som vi satt o smaskade i oss på terassen sen.


Oliver älskar att springa på skogsstigar (lycka att ha det precis bakom huset!) så att han glömde hjälmen på sig efter att ha cyklat på gräsmattan gjorde ingenting, hehe. Roligast är det när man springer, stopplar och nästan faller men återfår balansen i sista stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar